Teme

Utjecaj Instagrama na zadovoljstvo vlastitim tijelom kod tinejdžerica

Prema podacima s kraja 2017., Instagram dnevno posjeti oko 500 milijuna korisnika, od čega su 68 posto žene i djevojke. Istraživanje pod imenom ‘Lijepa kao slika’ bavilo se utjecajem manipuliranih fotografija objavljenih na ovoj društvenoj mreži na sliku o vlastitu tijelu kod tinejdžerica

Kako djeca razlikuju medijski prostor od stvarnosti?

Djeca do treće godine vjeruju kako je audiovizualni sadržaj zapravo prozor u svijet i sve ono što je prikazano drže stvarnim. Razlikovanje se postupno usavršava s djetetovim misaonim razvojem i iskustvom u korištenju medija sve do 12. ili 13. godine života

Koja je najbolja lozinka?

Svaka lozinka koja sadrži velika i mala slova, brojke i posebne znakove je dobra lozinka, no ono što čini razliku između dobre i odlične lozinke je kombinacija slova, brojki, znakova te svakako i pamtljivosti same lozinke

Jurić djecu potiče na pomaganje prijateljima

U nizozemskom istraživanju, djeca koja su pogledala isječak iz filma ‘Auti’ u kojem se Munjeviti Jurić odriče pobjede kako bi pomogao starom šampionu Kingu da završi utrku, bila su spremnija pomoći prijatelju u rješavanju zadatka, nego djeca koja su pogledala isječak u kojem nisu prikazana pomagačka ponašanja

Djeca i oglašavanje: što se smije, a što ne?

U Hrvatskoj, kao i u svijetu, postoji niz zakona čije odredbe štite djecu u oglašavanju zbog njihove lakovjernosti i nedostatka životnog iskustva te moguće povrede roditeljskog autoriteta

Što sve Google zna o vama?

Kako se osjećate znajući da Google ima vašu trenutnu lokaciju, broj telefona i još puno vaših osobnih podataka? Je li vam čudno kad na internetu vidite reklame usmjerene baš na vas, u skladu s vašim interesima? Znate li kako tražiti micanje svojih osobnih podataka s tražilica ili društvenih mreža?

Dijalozi u filmovima održavaju rodne i rasne stereotipe

Istraživanje kalifornijskog sveučilišta pokazalo je da muškarci imaju dvostruko više dijaloga u filmovima od žena i da se u većini slučajeva filmska priča ne bi značajno promijenila da se iz filma isključe ženski likovi

Medijski sadržaji za djecu moraju biti prilagođeni njihovoj dobi

UNICEF-ov priručnik ‘Kako komunicirati s djecom’ donosi načela i smjernice za medijske sadržaje namijenjene djece, a prvo načelo je da medijski sadržaji za djecu moraju biti namijenjeni djeci i prilagođeni njihovoj dobi. Pročitajte što to točno znači u praksi

Ima li u dječjem programu mjesta za oglase?

Zagovornici dječjih i potrošačkih prava protive se nastojanjima velikih američkih medijskih kuća, poput Disneya, Foxa i CBS-a, da se smanje ograničenja oglašavanja u dječjim televizijskim programima

Tri kategorije štetnosti audiovizualnih sadržaja

Kod određivanja štetnosti audio i audiovizualnih sadržaja koristi se više kriterija od kojih su najvažnije sadržajne, vizualne i zvučne značajke medijskog sadržaja te karakteristike djece, osobito njihove razvojne dobi

Seksizam na hrvatskim portalima

Ekipa koja je pokrenula Facebook stranicu Seksizam naš svagdašnji nastoji pokazati koliko je seksizam prisutan na našim portalima i u drugim medijima, kako bi osvijestili javnost o tom problemu

Rezultati istraživanja: Kako hrvatski predškolci provode vrijeme uz ekrane

S prvim rođendanom uz male ekrane vrijeme provodi 40% djece, s dvije godine taj broj penje se na 79%, a s četiri godine elektroničke uređaje koriste gotovo svi. Većini je prvi uređaj bio TV, a slijede ga mobitel i tablet, pokazalo je istraživanje Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba i Hrabrog telefona

Kvalitetni medijski sadržaji za djecu do šeste godine

Koje su glavne razvojne osobine djece od rođenja do šeste godine te kako bi, s obzirom na to, trebali izgledati medijski sadržaji namijenjeni najmlađima? Odgovore na ova pitanja daje UNICEF-ov priručnik ‘Kako komunicirati s djecom’

Mediji, dječji moralni razvoj i percepcija svijeta

Izloženost agresivnim medijskim sadržajima, osobito u informativnom programu, utječe na djetetovu percepciju sigurnosti svijeta i naravi ljudi – tako stječu dojam da je svijet opasnije mjesto nego što uistinu je

Pozitivni i negativni utjecaji medija

Mediji mogu na pozitivan, ali i negativan način utjecati na živote djece u svim područjima njihova razvoja pa tako i na spremnost na suradnju s drugima ili pak agresivno ponašanje

Dijete ima temper tantrum kad mu ne dam mobitel

Mama trogodišnjaka tražila nas je savjet jer njezin sin plače, viče i postaje agresivan ako mu ne da mobitel kako bi gledao crtiće ili igrao igrice. Donosimo odgovor psihologinje Sunčane Rokvić

Zaštita djece i mladih od negativnih utjecaja oglašavanja

Zakonom i drugim propisima zabranjuje se i ograničava oglašavanje i tržišna komunikacija za niz proizvoda i usluga pa se, primjerice, kod oglašavanja alkoholnih pića ne smije povezivati konzumiranje alkohola s poboljšanim fizičkim stanjem ili vožnjom

Dijete želi svaku igračku iz reklame

Psihologinja Hana Hrpka savjetuje kako reagirati kad dijete izražava želju za svakom igračkom koju vidi na reklami i ljuti se i plače kad mu roditelji kažu da je ne može dobiti

Koji su sve oblici elektroničkog nasilja

Od vrijeđanja, širenja neistinitih informacija ili pak otkrivanja nečijih tajni, do krađe identiteta… iz priručnika za roditelje Delete Cyberbullying prenosimo pregled oblika i obilježja elektroničkog nasilja

Okultni i paranormalni sadržaji nisu za mlađe od 18

U Preporukama za zaštitu djece i sigurno korištenje elektroničkih medija, među potencijalno štetnim audiovizualnim sadržajima navedeni su i okultni i paranormalni sadržaji. Pročitajte zbog čega takvi programi moraju biti označeni kategorijom 18 i ne smiju se emitirati prije 23 sata

Znaju li djeca što su oglasi?

Istraživanja pokazuju kako djeca tek između 7. i 9. godine života počinju razumjeti namjeru reklamnih poruka da potakne na kupnju

Ima li štete od edukativnih aplikacija za najmlađe?

Moja kći ima dvije i pol godine i već je uz razne edukativne aplikacije za djecu i crtiće i pjesmice s YouTubea naučila brojati do 10, čitati većinu slova, imenovati razne oblike, boje, životinje… i to i na hrvatskom i na engleskom

Zbog čega mladi toliko vole selfije?

Tinejdžeri imaju naglašen osjećaj “imaginarne publike”, psihološko stanje u kojem osoba vjeruje kako je drugi stalno promatraju i razmišljaju o njoj

Crtani film: Put u svijet medijske pismenosti

Ovaj 7-minutni crtani film na jednostavan način objašnjava što je to medijska pismenost i zašto je ona nužni preduvjet slobodnom življenju i pripadanju društvu u kojem živimo

UKLJUČITE SE!

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PUBLIKACIJE

PIŠITE NAM

ANKETA

Koje vještine medijske pismenosti smatrate najvažnijima?

Pogledaj rezultate

Loading ... Loading ...

Facebook

Facebook