Zajedno pogledajte i komentirajte video spot koji je u kampanji za promociju medijske pismenosti i zaštite djece i maloljetnika od potencijalno štetnih sadržaja na internetu koristila Regulatorna agencija za komunikacije BiH

Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda

Jedan od zadatka iz nastavnih materijala o sigurnosti djece na internetu i elektroničkom nasilju za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole, koje su povodom Dana medijske pismenosti objavili Agencija za elektroničke medije i UNICEF, bavi se pogrešnim i neprihvatljivim ponašanjima na internetu.

Za izvođenje zadatka u školi učiteljima će trebati pola sata, a upute mogu poslužiti i roditeljima kao inspiracija za razgovor s djecom o ovoj važnoj temi.

U uvodnom dijelu sata s učenicima razgovarajte o sadržajima i ponašanjima koja pronalaze na internetu, s posebnim osvrtom na one sadržaje i ponašanja koje smatraju pogrešnima, uvredljivima i neprihvatljivima, a koja bi mogla utjecati na njih i njihove stavove. Cilj je utvrditi razlikuju li učenici pozitivne od negativnih sadržaja, stavova i ponašanja u online svijetu, te ih potaknuti na kritičko prepoznavanje i odbacivanje negativnih sadržaja.

Postavite učenicima sljedeća pitanja:

  1. Jesu li ikada naišli na neprihvatljive sadržaje i ponašanja prema drugim ljudima?
  2. Jesu li slučajno naišli na moralno neprihvatljiva ponašanja?
  3. Jesu li naišli na nasilne sadržaje na internetu i koje?
  4. Jesu li dobili neprimjerene i uvredljive poruke od nepoznatih osoba?

Nakon uvodnog razgovora, zajedno s učenicima pogledajte kratki video uradak o potrebi zaštite djece na internetu. Video nosi naslov “Wo ist Klaus” – “Where is Klaus?”, ali u razredu možete koristiti prijevod Regulatorne agencije Bosne i Hercegovine “Gdje je Buco?”.

Nakon što ste s učenicima pogledali video, postavite im sljedeća pitanja:

  1. Koja je glavna poruka ovog videa? Što ste iz nje naučili?
  2. Koje vrste neprihvatljivoga ponašanja ste prepoznali?
  3. Što biste poduzeli da ste vi majka iz videa?
  4. Kako se najbolje zaštititi od ovakvih vrsta neprihvatljivog ponašanja?

Preuzmite nastavne materijale za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda “Sigurnost djece na internetu i elektroničko nasilje”

Za sigurnost djeteta na društvenim mrežama ključna je podrška roditelja