Prema često korištenoj definiciji, medijska pismenost je sposobnost pristupa, analize, vrednovanja i odašiljanja poruka posredstvom medija. Poslušajte i kako je objašnjava prof. Renee Hobbs

Video: Televizija Student

“Kada razmišljamo o pismenosti, mislimo na čitanje i pisanje, govorenje i slušanje, ali danas značenje dijelimo i kroz druge simbole i oblike, slike, video, videoigre, internet, društvene mreže. Dakle, medijska pismenost je sposobnost kritičkog analiziranja i stvaranja medija u različitim oblicima“, ukratko je za Televiziju Student objasnila američka profesorica Renee Hobbs, voditeljica Media Education Laba i vodeći autoritet za medijsku pismenost, prilikom gostovanja na Fakultetu političkih znanosti, gdje je zajedno s predavačima i studentima televizijskog novinarstva u svibnju 2015. održala radionicu medijske pismenosti za učitelje osnovnih škola.

Nensi Blažević, televizijska novinarka koja posljednjih godina predaje na Veleučilištu VERN i Fakultetu političkih znanosti, smatra da mnogi medijsku pismenost poistovjećuju s rukovanjem medijima, iako je ona puno šira od toga.

“Trebamo učiti o karakteristikama, odnosno specifičnostima medija, i onih klasičnih i onih novih. Dakle medijska pismenost danas uključuje i digitalnu pismenost. Trebamo učiti i kako se kritički odnositi prema medijima, što ne znači kritizirati, već imati kritički odnos. Nije dovoljno da imamo svoj stav i na temelju tog stava svoju predodžbu o nečemu. Moramo cijeli život postavljati pitanja sebi i drugima kako bismo gradili medijsku pismenost”, kaže Nensi Blažević.

Kako za svu djecu osigurati jednaka prava u okviru medijske pismenosti?