Potaknite učenike da se aktivno uključe u stvaranje pozitivnih medijskih sadržaja za školski list ili službenu internetsku stranicu škole, a možete zajedno izraditi i svoje male razredne novine

Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Pozitivni i negativni medijski sadržaji – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda

Tema nastavnih materijala pripremljenih povodom 1. Dana medijske pismenosti za učenike od 1. do 4. razreda osnovne škole su pozitivni i negativni medijski sadržaji. Materijale su objavili Agencija za elektroničke medije i UNICEF, a autori su dr.sc. Lana Ciboci, izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj i izv. prof. dr. sc. Danijel Labaš, članovi Predsjedništva Društva za komunikaciju i medijsku kulturu, poznatog po projektu medijskog opismenjavanja Djeca medija.

Kako stoji u uvodu, do trenutka polaska u školu mnoga su djeca već sate i sate provela uz različite medijske sadržaje. Stoga je vrlo važno da djeca u nižim razredima znaju prepoznati i razlikovati pozitivne i negativne medijske sadržaje te da postanu svjesna mogućih utjecaja takvih sadržaja na njih i njihove vršnjake.

U tome im može pomoći i izrada razrednih novina – zadatak koji autori preporučuju za sat Hrvatskog jezika (medijske kulture) ili Sat razredne zajednice.

Kako se rade novine?

Novine pozitivnih priča

Kod djece od najranije dobi treba razvijati i njegovati ljubav prema pozitivnim medijskim sadržajima te pozitivnim medijskim pričama. Potaknite učenike da se i sami aktivno uključe u stvaranje pozitivnih medijskih sadržaja, kako za školski list, tako i za službenu internetsku stranicu škole. Cilj je ovog zadatka potaknuti izradu malih razrednih novina.

Podijelite učenike u grupe i svakoj grupi dodijelite sljedeći zadatak:

Zadatak 1. grupe:

Napisati izvještaj o svim školskim uspjesima učenika u razredu (pohvale u školi, izvrsne ocjene, sudjelovanje na natjecanjima i školskim aktivnostima).

Zadatak 2. grupe:

Napisati izvještaj o svim izvanškolskim uspjesima učenika u razredu (sudjelovanje u sportskim, glazbenim ili jezičnim aktivnostima).

Zadatak 3. grupe:

Osmisliti i napraviti intervju s učenikom iz razreda koji se u ovoj školskoj godini osobito istaknuo sudjelovanjem na natjecanju, brojem pročitanih knjiga, pomaganjem drugima itd.

Na što bi novinari trebali paziti kada rade intervju

Zadatak 4. grupe:

Napisati prikaz omiljene knjige koju su pročitali u ovoj školskoj godini. Svakako neka knjigu preporuče drugim učenicima u razredu i objasne zašto bi bilo dobro da ju pročitaju.

Zadatak 5. grupe:

Napisati prikaz omiljenog filma koji su pogledali u ovoj školskoj godini. Svakako neka preporuče film drugim učenicima u razredu i objasne zašto bi bilo dobro da ga pogledaju.

Zadatak 6. grupe:

Napraviti oglas za pozitivne sadržaje (knjige, edukativne videoigre, časopise itd.)

Zadatak 7. grupe:

Napisati impresum, odnosno informacije o osobama koje su sudjelovale u stvaranju razrednih novina (imena i prezimena učenika, razred, naziv učiteljice, naziv škole, adresa škole, mjesec i godina objave sadržaja). Uz impresum, neka učenici odaberu i fotografije koje će objaviti u razrednim novinama (fotografije moraju biti vezane uz sadržaj novina).

Zadatak 8. grupe:

Napisati sadržaj prema prilozima koje su napravile ostale grupe na jedan list papira (može biti obostrano).

Nakon što i osma skupina završi sa svojim zadatkom, isprintajte razredne novine svim učenicima u razredu kako bi se mogli pohvaliti roditeljima i članovima obitelji.

Kako (i zašto) pokrenuti digitalni školski list

Preuzmite nastavne materijale za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda “Pozitivni i negativni medijski sadržaji”