U kojoj mjeri se montažom može manipulirati doživljajem gledatelja, izvrsno pokazuje Kulješovljev pokus. Kada isti kadar vidimo u drugačijem okruženju, sasvim ćemo različito na njega reagirati i dati mu drugačije značenje

Izvor: Televizija Student

20-ih godina prošlog stoljeća Lev Kulješov, ruski redatelj, dokazao je da kadar u odnosu s drugim kadrovima dobiva novo značenje. To je učinio tako da je snimio lice poznatog ruskog glumca Možuhina te ga povezivao sa sljedećim prizorima: mrtvom djevojkom, tanjurom juhe i dječakom u igri. Montažom je izmijenjivao glumčevo lice i te prizore, a gledatelji su tvrdili da na glumčevom licu vide glad, tugu i veselje, iako se radilo o potpuno istom kadru, objašnjeno je u video prilogu Televizije Student, za koji su studenti Fakulteta političkih znanosti i sami napravili sličan pokus.

Manipulacija slikom: dva pogleda na isti događaj