Na radionicama o medijskoj pismenosti, održanima u sklopu projekta ‘Školski radio’ u Osnovnoj školi ‘Mato Lovrak’ i  Elektrotehničkoj i ekonomskoj srednjoj školi raspravljalo se o temama poput reality emisija,  društvenih mreža, oglašavanja, izvještavanja u medijima…

Izvor: NG-Buntovnici

U sklopu projekta “Školski radio”, koji u partnerstvu provode Udruga NG-Buntovnici, Nakladnik UNITAS WeBradija, Elektrotehnička i ekonomska srednja škola te OŠ “Mato Lovrak”, u Novoj Gradiški održane su radionice s temom medijske pismenosti za osnovnoškolce i srednjoškolce. Radionica u OŠ “Mato Lovrak” održana je 25. listopada, a u Elektrotehničkoj i ekonomskoj srednjoj školi 2. studenog.

Na radionicama su, između ostalog, prikazani spotovi Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a iz kampanje “Birajmo što gledamo”, te se raspravljalo o utjecajima različitih medijskih sadržaja na djecu i mlade, kao i vještinama medijske pismenosti koje su im potrebne.

Anketa: Koje vještine medijske pismenosti smatrate najvažnijima?

Novogradiški osnovnoškolci s voditeljima radionice razgovarali su o tome koliko i zašto gledaju televiziju, koliki je utjecaj TV sadržaja na djecu i njihovo odrastanje te usvajanje različitih oblika ponašanja. Raspravljalo se o i utjecaju reality emisija i o porukama o zaradi i moralnim vrijednostima koje šalju gledateljima, posebno djeci i mladima.

Reality emisije i programi za otkrivanje talenata: jesu li štetni za djecu?

Posebno su se zadržali na pitanju interneta i njegovog utjecaja na djecu i mlade, sadržajima koje konzumiraju, stranicama koje posjećuju. S obzirom da je OŠ “Mato Lovrak” sudjelovala u projektu “Sigurnost djece na internetu”, djeca su kroz razgovor i primjere iz škole, ali i izvan nje, pokazala visoku razinu osvjštenosti o opasnostima koje postoje na internetu i društvenim mrežama, kao i o korisnim sadržajima koje mogu i trebaju konzumirati.

Obrađene su i teme utjecaja radija i tiska na mlade i formiranje njihovih stavova, kao i tema utjecaja reklama na njihov svakodnevni život, uključujući i zdravlje. O medijskoj pismenosti razgovarali su u kontekstu stjecanja vještina potrebnih za korištenje pojedinih medija, ali i znanja o zaštiti privatnosti, kritičkog razmišljanja, interkulturalnog dijaloga…

Srednjoškolci su pak, u skladu s njihovim interesom, više razgovarali o moći medija, pozitivnim i negativnim posljedicama medijskog izvještavanja, prikrivenom oglašavanju…, a predstavljni su im i razni primjeri iz prakse u komercijalnim i neprofitnim medijima.

Cilj ove radionice u novogradiškoj Elektrotehničkoj i ekonomskoj srednjoj školi bio je informirati mlade o medijskoj pismenosti i potaknuti ih na iznošenje vlastitih statova te raspravu s roditeljima, profesorima i vršnjacima o određenim medijskim sadržajima, kako bi, između ostalog, naučili na pozitivan način komunicirati s drugima i uvažavati drugačije bez predrasuda.

Učenici 2., 3. i 4. razreda srednje škole na radionici su pokazali da imaju formirane pozitivne stavove, da prepoznaju štetnost određenih medijskih sadržaja, kao i potrebu za više sadržaja koji će ljude poticati na kreativnost, toleranciju, podršku slabijima i slično.

Dogovorene su teme koje će djeca i mladi u manjim grupama, uz pomoć svojih mentora i mentorica iz škole, novinarski obraditi te priloge objaviti na internetskim stranicama svojih škola i na portalu NG-Buntovnici, a uskoro kreću i s praktičnim tehničkim i novinarskim radom u redakciji UnitasWebRadija.

U Novoj Gradiški pokreću školski internet radio