Dani medijske pismenosti 2022.

5. Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održavaju se od 2. do 8. svibnja 2022., s aktivnostima i tijekom cijelog svibnja.

Glavni ciljevi projekta su podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti.

Na portalu medijskapismenost.hr, koji je glavna komunikacijska platforma Dana medijske pismenosti, već je dostupan 31 obrazovnih materijala20 video lekcija, koji su od objave prvih materijala 2018. do sada preuzeti više od pola milijuna puta.

U projekt se uključuju brojni vrtići, škole, fakulteti, knjižnice, kina, medijske kuće, udruge i druge ustanove koje organiziraju predavanja, radionice, filmske projekcije, panel diskusije i druge događaje – uživo ili online. Saznajte kako se uključiti i ako organizirate svoj događaj, prijavite nam ga do 15. svibnja putem obrasca, kako bismo ga najavili u Rasporedu događanja.

U sklopu Dana medijske pismenosti organiziran je i filmski natječaj za osnovnoškolce i srednjoškolce na temu “Influenceri i mi“, koji je bio otvoren do 15. travnja.

Ove godine u fokusu Dana medijske pismenosti je važnost medijskog obrazovanja s naglaskom na kritičko razmišljanje, razumijevanje kako mediji funkcioniraju, prepoznavanje dezinformacija te razumijevanje utjecaja influencera, prikrivenog oglašavanja i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaji nam se nude na internetu i društvenim mrežama i tako utječu na naše stavove i stvaranje slike o svijetu oko nas, ključnim društvenim temama i događajima.

Potrebu za isticanjem upravo ovih tema pokazali su rezultati međunarodnog projekta EduMediaTesta, u sklopu kojeg je 2021. provedeno testiranje razine medijske pismenosti 2353 učenika iz 15 srednjih škola diljem Hrvatske. EduMediaTest je pokazao da srednjoškolci nisu dovoljno upoznati s načinom funkcioniranja medija i digitalnih platformi, niti dovoljno svjesni da se medijske poruke proizvode prema određenim pravilima i da mogu imati dodatno ili skriveno značenje, odnosno da imaju nedostatne vještine za kritičko razumijevanje sadržaja, kao i za prepoznavanje dezinformacija.

Mladi i mediji – rezultati ankete

Mladi u Hrvatskoj prepoznaju važnost medijskog obrazovanja i žele više sadržaja vezanih uz medijsku pismenost u školi. Najviše ih zanima kako prepoznati lažne vijesti i dezinformacije te kako korištenje društvenih mreža utječe na mentalno zdravlje

Rezultati Dana medijske pismenosti: 558 događanja s više od 33 000 sudionika

U vrtićima, osnovnim i srednjim školama, na fakultetima, u knjižnicama, kinima, udrugama i drugim ustanovama diljem Hrvatske u svibnju 2022. u sklopu 5. Dana medijske pismenosti održano je 558 događanja s više od 1500 aktivnosti za djecu i mlade, roditelje, odgojno-obrazovne djelatnike i sve zainteresirane građane

Razvoj medijske i emocionalne pismenosti od vrtića: finski primjer

Donosimo vam snimku predavanja koje je Julia Alajärvi, viša savjetnica u finskom Nacionalnom audiovizualnom institutu (KAVI) održala na stručnom skupu koji su u sklopu 5. Dana medijske pismenosti organizirali Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku, Veleposlanstvo Republike Finske i Agencija za odgoj i obrazovanje

Djeca i mladi žele više medijske pismenosti u školama

‘Da za medijsko obrazovanje postoji interes pokazuje i više od 500 događanja tijekom ovogodišnjih Dana medijske pismenosti i više od 600 tisuća preuzimanja naših obrazovnih materijala’, rekao je Robert Tomljenović, a Regina M. Castillo istaknula je da bi medijsko obrazovanje trebalo biti snažnije ugrađeno u obrazovni sustav

Videolekcija: Algoritmi koji prate naše digitalne tragove

Donosimo vam videolekciju o algoritmima, koju je u sklopu 5. Dana medijske pismenosti pripremila magistra komunikologije Leali Osmančević. Nastavnici je mogu iskorisiti za sat medijske pismenosti za učenike viših razreda osnovne škole i srednjoškolce

Najbolji filmovi osnovnoškolaca na natječaju ‘Influenceri i mi’

Film ‘(NE) imam granicu’ skupine učenika iz Osnovne škole “August Cesarec” Ivankovo pobijedio je u osnovnoškolskoj kategoriji na filmskom natječaju u sklopu 5. Dana medijske pismenosti, a posebna priznanja dobili su filmovi ‘Svijet influencera’ i ‘Influenceri oko nas’. Pogledajte ih!

Materijali za učenje o novinarstvu – kroz teoriju i praksu

Edukativni materijali za učenike osnovnih i srednjih škola ‘Uvod u novinarstvo’, objavljeni u sklopu 5. Dana medijske pismenosti, sadrže vježbe uz koje će učenici vježbati kritičko čitanje, gledanje ili slušanje novinarskih sadržaja, pisati i snimati vijesti, raditi intervjue te smišljati kako bi uredili članak na internetskom portalu

Priručnik ‘Uvod u filmski jezik’ za osnovne i srednje škole

Priručnik ‘Uvod u filmski jezik’ namijenjen je prvenstveno nastavnicima i voditeljima filmskih i medijskih družina u osnovnim i srednjim školama. U njemu su uz niz primjera objašnjeni filmski planovi, kompozicija slike te značaj i korištenje svjetla i boje u kreiranju audiovizualnog djela, odnosno fotografije, a tu su i prijedlozi 9 vježbi za učenike

Videovodič kroz medije: Kako radi radio

Kako izgleda jedna radio stanica, kako se priprema program i tko sve čini ekipu radija, saznajte iz ovog videa, koji vam donosimo u sklopu 5. Dana medijske pismenosti

Projekcija i analiza filma ‘Influencerica’ za srednjoškolce

Agencija za elektroničke medije, UNICEF, Hrvatski filmski savez i Zagreb Film Festival pozivaju srednjoškolske nastavnike da prijave svoje razrede i s učenicima dođu na projekciju filma ‘Influencerica’, koja će se održati 6. svibnja u Kinu Tuškanac, u sklopu 5. Dana medijske pismenosti

Stručni skup ‘Razvoj medijske i emocionalne pismenosti od vrtića’

U ponedjeljak 2. svibnja u 11 sati održat će se stručni skup za odgojitelje i stručne suradnike u dječjim vrtićima, koji u sklopu 5. Dana medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Veleposlanstvom Republike Finske i Agencijom za odgoj i obrazovanje

Rezultati 4. Dana medijske pismenosti

U sklopu 4. Dana medijske pismenosti održano je više od 260 događanja u kojima je sudjelovalo više od 15 200 djece, mladih i odraslih, a edukativni materijali preuzeti su s portala medijskapismenost.hr više od 75 000 puta

MATERIJALI ZA PREUZIMANJE

Plakat Dana medijske pismenosti 2022.

Infografika: Mladi i mediji

Infografika: Misli svojom glavom u medijskom labirintu.

Vodič za srebrne surfere

Priručnik o internetu i društvenim mrežama za treću životnu dob

Uvod u novinarstvo

Edukativni materijali za učenike osnovnih i srednjih škola o medijima i novinarstvu

Uvod u filmski jezik

Priručnik za osnovne i srednje škole

Dezinformacije

Edukativna brošura i vježbe za razumijevanje problema dezinformacija

Influenceri i njihova uloga u životima djece i mladih

Radni priručnik za nastavnike i roditelje učenika osnovnih i srednjih škola

Digitalni mediji i mentalno zdravlje

Edukativni materijali za provođenje radionica medijske pismenosti s učenicima osnovnih i srednjih škola

Sexting i sextortion

Nastavni materijal za srednje škole

Veliki podaci i podatkovna ekonomija

Brošura s aktivnostima za učenike 7. i 8. razreda osnovne škole i srednjoškolce

Prikriveno oglašavanje

Nastavni materijali za osnovne škole – za učenike od 1. do 4. razreda

 

FAKE≠FACT: Uvođenje kritičkog vrednovanja izvora u učioinicu

Materijali za srednje škole

Obrazovni materijali za preuzimanje

Materijali za razvoj medijske pismenosti djece i mladih – za odgojitelje, nastavnike, roditelje i skrbnike

Videolekcije medijske pismenosti

Videolekcije za predškolce i učenike osnovnih i srednjih škola

Infografike

OBRAZOVNI MATERIJALI

VIDEOLEKCIJE

Infografike

IDEOLOŠKI IZAZOV

ONLINE IGRA

Preporuke za zaštitu djece

Birajmo što gledamo

PIŠITE NAM