Savjetodavna linija Centra za sigurniji internet pruža stručnu pomoć i podršku djeci, mladima, roditeljima i nastavnicima za sva pitanja vezana uz sigurno korištenje interneta i zaštitu djece i mladih na internetu

Izvor: Centar za sigurniji internet

#recinama 0800 606 606 Zaustavimo nasilje zajedno!, naziv je kampanje koju provodi Centar za sigurniji Internet s partnerima, a cilj joj je podići razinu svijesti građana o nasilju među mladima te educirati djecu, mlade i roditelje o uslugama anonimnog i besplatnog telefona za pomoć i podršku i načinima prijave neprihvatljivog sadržaja.

U istraživanju koje je 2015. godine proveo Filozofski fakultet u Osijeku u suradnji s Centrom za nestalu i zlostavljanu djecu, navodi se da radnim danima djeca i mladi na internetu provode u prosjeku oko pet sati, a vikendom šest sati te najčešće pristupaju internetu preko mobilnih telefona (84 %). Također je otkriveno nedovoljno povjerenje djece u roditelje i učitelje u slučaju nasilja na internetu te da se djeca zbog problema na internetu češće obraćaju prijateljima nego roditeljima.

Kako razgovarati s djetetom kad sumnjate na cyberbullying

Kampanja #recinama 0800 606 606 trajat će slijedeća dva mjeseca u cilju povećanja vidljivosti usluge besplatnog telefona za pomoć i podršku u slučaju nasilja na internetu, no usluge besplatnog telefona ostaju aktivne svakog radnog dana od 8 do 20 sati i nakon završetka kampanje.

Što očekivati od poziva na broj 0800 606 606?

Savjetodavna linija Centra za sigurniji Internet dostupna je na razini cijele Hrvatske, a savjete i pomoć pružaju stručni suradnici – psiholozi. Stručni suradnici Savjetodavne linije obučeni su primjenjivati visoke standarde u radu prilikom primanja poziva.

Kako izgleda jedan razgovor s djetetom objasnila nam je mag. psych. Lidija Štelcer, koordinatorica Helpline linije Centra za sigurniji Internet: “Kada razgovaramo s djetetom uvijek prilagodimo način govora njihovim sposobnostima, mogućnostima, obrazovnom stupnju, zrelosti i dobi. Kada razgovaramo s uznemirenom djecom i roditeljima, uvijek ostajemo smireni i strpljivi. Nerijetko pozivatelji mogu biti u panici, mogu čak i vikati, a ponekad odbijaju surađivati ili su ljuti. Zato smo mi tu da im pružimo pomoć i podršku.”

Usluge koje se pružaju u okviru Savjetodavne linije Centra za sigurniji Internet su: emocionalna podrška, psihosocijalna podrška i informativna podrška koje su dostupne djeci, mladima, roditeljima, nastavnicima i stručnim djelatnicima. Savjetodavna linija pruža stručnu pomoć i podršku za sva pitanja vezana uz sigurno korištenje interneta i zaštitu djece i mladih na internetu.

Koji su znakovi izloženosti nasilju putem interneta?

Žrtve vršnjačkog nasilja putem interneta najčešće imaju slijedeće simptome:

  • Prestanak korištenja tehnoloških uređaja,
  • Izbjegavanje uobičajenih aktivnosti, škole, prijatelja i grupnih okupljanja
  • Nagle promjene raspoloženja
  • Povučenost te izbjegavanje razgovora o svojim aktivnostima na internetu i društvenim mrežama
  • Nesanica i gubitak apetita

Znakovi da je vaše dijete žrtva ili počinitelj elektroničkog nasilja

Među ostalim aktivnostima, tijekom trajanja kampanje na stranicama Centra za sigurniji Internet www.csi.hr moći će se pročitati edukativni stručni članci o ovisnosti o internetu, digitalnom roditeljstvu, vršnjačkom nasilju putem interneta te funkcioniranju same Helpline linije, a kampanja će biti aktivna i na društvenim mrežama.

S obzirom na veliku količinu informacija, mogućnosti i opasnosti koje sa sobom nosi korištenje interneta, nemoguće je odjednom odgovoriti na sva pitanja i nedoumice koje se mogu pojaviti. Upravo zbog toga postoji telefonska linija 0800 606 606 na kojoj su stručnjaci s bogatim iskustvom u radu s djecom i mladima uvijek spremni ponuditi pomoć i podršku.

Što roditelji mogu učiniti? Pismo tate koji se bavi zaštitom djece na internetu